مرجع كامل مقالات طراحي سايت در مشهد مرجع كامل مقالات طراحي سايت در مشهد .

مرجع كامل مقالات طراحي سايت در مشهد

نحوه برنامه نويسي اصولي

موقتا   طراحي سايت در مشهد فرصت تشريح قسمت‌هاي متفاوت اين مثال هست؛ كد بالا در بخش‌هاي متفاوت اجرا ميگردد كه هركدام كارايي خاصي دارند:
p به عنوان انتخابگر يا Selector هست كه بهدر HTML اشاره دارااست
.color يك خصيصه است كه رنگ دلخواه red به عنوان value يا مقدار آن شناخته مي‌شود.text-align نيز مانند color يك خصيصه مي باشد و center مقداري مي باشد كه براي اين خصيصه انتخاب ميگردد.در كل مي‌اقتدار بيان كرد مقادير (Value) همان دستوراتي مي‌باشند كه درخواست ما را تكميل مي‌كنند. بر اين پايه در “تگ‌هاي p را قرمز‌رنگ كن!“؛ رنگ‌ آميزي تگ‌هاي p درخواست ما و قرمز رنگ كن دستوري مي‌باشد كه براي ايفا درخواست، اعلام مي‌گردد.
چرا بايد از CSS استعمال كنيم؟زبان CSS به عنوان سنگ بناي طراحي در كنار HTML در كليه پلاگين‌ها و وب سايت‌هاي موجود در اينترنت وجود دارد كه افراد متفاوت با تمركز به نياز و علم‌شان از آن بهره مي‌برند. بيشترين كاربردهاي CSS در پلاگين‌هايي مانند Animate.js و پلاگين‌هاي مربوط به منوهاي متعدد مي باشد. البته اين زبان محدود به همين جا نمي شود و پلاگين‌ها و قطعه كدهاي مجاني فارغ از JS زيادي براي افزودن به كاغذ دارد.
انواع منوهاي خوشگل و سبك كه مي‌توانند جايگزين منوهاي سنگين جاوا اسكريپتي باشند و كارتون‌هاي بسيار زيبا و كاربردي كه ميتوانند جاي تصاوير متحرك مالامال حجم امروزي را برايمان پر كنند، در صورتي چه بازار پلاگين‌هاي JavaScript به دليل افكت‌ها و جذابيت‌هاي بيشتر كمي داغ‌تر مي باشد ولي سئو و موتورهاي جستجو به دليل اعطاي امتياز به سايت‌هاي سبك‌تر و سريع‌تر، سبب شده بخش اعظمي از طراحان حرفه‌اي به اين سمت جنبش كرده و به كار گيري‌ي خود را از JS تا حد قابل توجهي كاهش دهند.
آشنايي با پيش پردازنده‌هاي CSS و طريق عملكرد آنهايكي از اشتباهات عمده زبان‌هايي مانند لهجه CSS قانون از پيش تمجيد شده بودن كدهاي آن است و همين ويژگي كه منجر بي آلايش بودن آن گرديده‌است نقص‌ تكرار كد را به يار دارد كه اين آيتم در پروژه‌هاي تعالي يك چالش محسوب ميشود به دليل آن كه با افزايش استايل‌ها حق اولويت و ارث بري كدها بيشتر شده و رئيس كردن آنان دشوار ميگردد.
علاوه بر آن فرض فرماييد كه شما طراحي يك پروژه گران قدر را به عهده داريد؛ چنانچه بعداز طراحي شركت توصيه دهنده درخواست تغيير و تحول رنگ بخشي از تارنما را بدهد چقدر بايستي في مابين كدها و تقدم‌ها بگرديد تا آن ها را پيدا كرده و تك به تك تغيير دهيد! البته در صورتي‌كه در اين گويش مانند زبان‌هاي برنامه‌نويسي ديگر امكان تعريف‌و‌تمجيد متغير، توابع و كلاس‌ها را داشتيد به طبع كار برايتان شل و ول‌تر بود و صرفا با تغيير تحول مقدار متغير رنگ آن قسمت، كليه رنگ‌هاي مربوط به قسمت مورد نظر تغيير تحول مي‌كرد.
پيش پردازنده‌هاي CSSبراي رفع اين مشكل و رعايت اصول اپليكيشن‌نويسي يعني عدم تكرار كد و هوشمندي؛ پيش پردازنده‌ها به كمك گويش CSS آمدند و بستر كدنويسي حرفه‌اي را براي كاربران خود آماده آوردند، پيش پردازنده‌هاي مختلفي براي اين زبان وجود داراست كه از داراي شهرت‌ترين و پركاربردترين آن‌ها مي‌قدرت به SASS ،LESS و SCSS اشاره كرد.
تفاوت پيش پردازنده‌هاي SCSS, SASS, LESS با CSSهيچ كدام از اين پيش پردازنده‌ها همان طور كه از اسم‌شان پيداست جايگزيني براي CSS نيستند و فقط نرم افزار‌نويسي با CSS را براي طراحان وا رفته‌تر مي‌كنند. كدهاي ايجاد كرد شده به وسيله اين پيش پردازنده‌ها نيز در نهايت به زبان CSS كامپايل (ترجمه) خواهد شد به اين دليل‌كه مرورگرها تنها CSS را ميشناسند.
يعني از هر مورد از اين پيش‌ پردازنده‌ها به كارگيري كنيد فرقي به هم اكنون كاربري كه قرار است با وب سايت طراحي شده توسط شما كار كند نمي‌كند و اين يك طرز براي راحتي و اصولي بودن كدهاي خودتان مي باشد. همانند تعريف كلاس‌ها در زبان‌هاي ديگر كه براي جلوگيري از تكرار كدها و يك كدنويسي منسجم به ياري نرم افزار‌نويس‌ها آمدند.
گويش CSS چه ميباشد و چه كاربردي در زيباتر شدن صفحات وب دارد؟شايد اين سوال برايتان پيش آمده باشد كه تفاوت اين پيش پردازنده‌ها با يكديگر چه چيزي است و چرا براي يك گويش بي آلايش مثل CSS يك‌سري و يكسري پيش پردازنده وجود دارد با اينكه با يك پيش پردازنده منسجم فعاليت طراحان نيز ساده تر مي‌شد.
يكي دلايل تفاوت‌هاي ساختاري در ميان اين پيش پردازنده‌هاست. براي مثال زبان برنامه نويسي پيش پردازنده LESS كه مخفف Leaner Style Sheets است با استعمال از جاوا اسكريپت كار مي‌كند كه يك زبان سمت كلاينت يا Client side مي باشد (يعني روي سيستم استفاده كننده دانلود و انجام مي‌شود) كه معايبي را به همپا دارااست. براي مثال در صورتيكه كاربر اجراي جاوا اسكريپت خود را در مرورگر غير فعال كند اجراي LESS نيز دچار نقص‌ گردد. البته در عوض نمايش ايرادات در اين پيش پردازنده دقيق‌تر است.


برچسب: طراحي سايت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۳:۱۳ توسط:حامد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :